זיהוי תקלות במזגן

זיהוי תקלות במזגן

המזגן הוא בין מכשירי החשמל החיוניים ביותר מול מזג האוויר הישראלי. מאחר שחם מאוד בקיץ המקומי ולעתים גם לח ומאחר שקר למדי בחורף, לא פלא שמדובר במכשיר פופולארי מאוד. עם זאת, מכשירי חשמל מרובי יכולות, הם בדרך כלל גם מרובי תקלות. וודאי ביחס למאוורר פשוט. מה עושים בנידון?  

 

פעולות שחובה לעשות לפני קריאה לטכנאי

לא צריך למהר להזמין טכנאי מזגנים. לפני תהליך תיקון מזגנים מקצועי, מסתבר שיש לא מעט פעולות פשוטות יחסית, שרוב האנשים מסוגלים לעשות לבד.

- לבדוק אם קפץ פיוז. במידה וכן, להעלות אותו חזרה, אבל לשים לב שאם התופעה חוזרת, יש לקרוא לטכנאי מזגנים.

- לנקות את הפילטר, פעולה שכדאי לעשות במילא באופן תקופתי (ראו כאן בהמשך).

 - לנתק את המזגן מהחשמל לזמן קצר (10, 20 דקות). הדרך הקלה יותר לעשות זאת, היא בהורדת הפיוז שלו בארון החשמל.

- לוודא שהסוללות בשלט לא התרוקנו או חלשות מדי.

- לוודא שכיוונתם את השלט נכון. לעתים, ריבוי האפשרויות בשלטים מבלבל או שלוחצים על כפתור לא מתאים, מבלי לשים לב.

- לוודא שאין דברים שמפריעים ליחידה החיצונית של המזגן. צמחיה למשל היא דבר דינאמי, שגדל ומתרחב ועשוי להפריע.

- לוודא שניקוז המים מהמזגן תקין, בכול הנוגע לצינור שיוצא ממנו.  

לא מומלץ לפתוח את המזגן עצמו. מדובר במכשיר מורכב למדי, שלא תדעו כיצד לטפל בו. מה גם, שמדובר במכשיר חשמלי שעובד במתח גבוה, שהוא גם מסוכן וגם דורש הסמכה מתאימה.

 

זיהוי תקלות נפוצות במזגנים

למרות שיש במזגנים מגוון רחב למדי של תקלות אפשריות, יש גם קבוצת תקלות מצומצמת יחסית, אשר בולטת במיוחד. אחת הנפוצות ביותר, היא שהמזגן לא מגיע לטמפרטורה המבוקשת. משמע - מזגן לא מקרר או מזגן לא מחמם. פעמים רבות, כול מה שדרוש בכדי לפתור זאת, הוא תהליך של מילוי גז למזגן. חוסר בגז במזגן, הוא דבר שמתרחש באופן טבעי עם הזמן. עם זאת, יש גם מצב לא תקין, של "בריחת גז" מהמזגן. כך שחשוב שהטכנאי שמגיע למלא גז, יבדוק אם לא מדובר בתקלה מסוג זה.

מזגן רועש, הוא עוד דוגמה בולטת. במקרה זה, הרעש הוא רק סימפטום, של מצבים לא תקינים מסוגים רבים, אשר עשויים לגרום לו. אם זה רעש פנימי, שמגיע  מתוך המזגן ממש, תצטרכו לקרוא לטכנאי. במקרים אחרים, כדאי קודם לכן לבדוק היטב, במידת האפשר, מה גורם לרעש. ביחידה חיצונית של מזגן למשל, ייתכן שיש משהו רופף במסגרת אליה היחידה מחוברת.

נזילה מהמזגן היא תקלה נפוצה נוספת. גם בה ייתכן שתוכלו לטפל לבד. ראשית, וודאו שביצעתם ניקוי פילטרים למזגן (פילטר סתום עשוי לגרום לתקלה כזו). לאחר מכן, שימו לב מהיכן הנזילה מגיעה. המים מהמזגן יוצאים החוצה דרך צינור, שעשוי להיות סתום. זאת, בגלל כיפוף היכן שהוא לאורך הצינור, משהו שלוחץ עליו או סתימה פנימית.

יש כמובן עוד סוגי תקלות רבים במזגנים ולא תמיד קל לאבחן, מה המקור לסימפטומים שרואים. אחת התקלות הנפוצות ביותר למשל, היא קבל פגום. במצב כזה, המזגן עשוי לפעול באופן לא תקין, מבחינת עוצמת האוויר שהוא מוציא או יכולתו להגיע לטמפרטורה המבוקשת או אפילו השמעת יותר רעש מהרגיל. כך שמדובר בהחלט, בתקלה שהאבחון המדויק שלה דורש טכנאי מזגנים. בוודאי גם התיקון.

בכול המקרים, אם המזגן מציג קוד תקלה, כדאי וחשוב לשים לב קודם כול לכך. קוד התקלה נועד לספק מידע מסייע להבנת התקלה.

 

קודי תקלה ידועים ומשמעותם

כמו מכשירי חשמל רבים, גם מזגנים מציגים קודי תקלה במקרה של כשל, בכדי להקל על פתרון התקלות. בחוברת של המזגן אתם אמורים למצוא רשימה של קודי התקלה האלה ומשמעותם. הקודים והמשמעויות משתנים בין יצרן ליצרן. לשם ההמחשה: אם המזגן מציג קוד תקלה F1, זו תהיה אינדיקציה לתקלה במעבה במקרה של מזגן אלקטרה או תקלה בחיישן טמפרטורה, במקרה של מזגן תדיראן. עם המידע על הקוד ודגם המזגן, תוכלו להסביר לטכנאי מזגנים בטלפון את המצב, באופן יותר מדויק. כך, תקצרו את תהליך קבלת הצעות המחיר והטכנאי יגיע מוכן יותר לתיקון.

 

טיפים כלליים לתחזוקה

- בדומה לסיסמא הידועה "הכן רכבך לחורף", כדאי לחשוב גם לגבי מזגנים באופן דומה - להיערך מראש להפעלתם, לקראת הקיץ ואף לקראת החורף.

- בצעו ניקוי פילטר יזום, לקראת הפעלת המזגן לראשונה מזה זמן רב וגם מדי פעם. מדובר פשוט על הוצאת הפילטר ממקומו, שטיפה יסודית שלו, ייבוש והחזרה למזגן. רק שימו לב לעשות זאת בזהירות, מאחר שמדובר בדרך כלל ברשת, אשר ממוקמת בתוך מסגרת פלסטיק עדינה מעט. היא עלולה להיסדק או אפילו להישבר בטיפול לא זהיר.

- סוג מתקדם יותר של ניקוי מזגן, הוא ניקוי יסודי שטכנאי מזגנים עושה בתשלום. מדובר על ניקוי של פנים המזגן, בתדירות של פעם בשנה או שנתיים.

- אל תתעלמו מסימני תקלה ראשוניים. אם מזגן מרעיש מדי פעם או נכבה ללא סיבה מדי פעם, תופעות כאלה לרוב מחמירות בהדרגה ולא להיפך. חבל לעכב טיפול בנושא כזה ולמצוא עצמכם מגיעים לעונה החמה או הקרה ביותר, עם תקלה במצב מתקדם, שמשביתה את המזגן. כמו כן, כדאי לזכור שרעש חריג הוא אינדיקציה קלאסית לתקלה שמתפתחת.

מפה
וידאו
המלצות
כוכי אברהם
כוכי אברהם
27/12/2019

שירות סבלני, אדיב ואמין של כל הצוות הנהדר שלכם. המלצתם לנו בדיוק איזה מזגן אנחנו צריכים לפי גודל החדר והמיקום שלו בבית וגם המחיר שלכם היה אטרקטיבי לעומת האחרים. מהיום אתם הבלעדיים שלי במזגנים

אור חנוכה
אור חנוכה
01/04/2019

קיבלנו את הדירה שלנו ממש לפני שבוע והחלטנו לארח משפחה לחג הפסח, פעם ראשונה שהדלקנו את המזגן החדש שקיבלנו מהקבלן והוא פשוט לא עבד! לאחר שיחה קצרה עם נציג החברה הבחור שלכם היה אצלנו תוך פחות משעה גם בערב החג! תודה ענקית לכל הצוות על המענה המהיר, האכפתיות והאנושיות שלא זכינו לה מאף חברת מזגנים אחרת!

שרון קולינס
שרון קולינס
24/07/2019

פתאום הגיע השרב בבום גדול והמזגן במשרדי החברה שלנו הפסיק לקרר, שכל הטכנאים היו עסוקים ורצו להגיע תוך 3 ימי עסקים אתם הגעתם עוד באותו היום ותיקנתם את המזגן ממש מהר ובמחיר סביר

אופק ודקלה
אופק ודקלה
01/11/2019

האינטרקציה עם נציג החברה הייתה ממש טובה, הגעה מהירה, שירות טוב, המחיר היה קצת גבוה אבל לבסוף קיבלנו הנחה

תום ברקאי
תום ברקאי
09/10/2017

היה קצת קשה לתפוס אתכם בשעות הבוקר המוקדמות אבל ברגע שעניתם הבחור שלכם היה אצלי בדירה תוך 40 דקות, שירות מהיר וגם מחיר טוב

אלברט בן חמו
אלברט בן חמו
26/01/2018

אחרי שקיבלנו עליכם המלצות מחברים הגעתם אלינו להתקנת מזגן מיני מרכזי במשרדי החברה ברמת גן, הצוות שלכם ביצע עבודה יסודית ברמה גבוהה, הדמפרים הותקנו בצורה אסתטית ותעלות המזגן הוצבו במיקום הנכון. פשוט להסיר בפניכם את הכובע

לקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים או חייגו: 055-9379-389